• 1401/12/09 - 16:48
  • - تعداد بازدید: 377
  • - تعداد بازدیدکننده: 374
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /Z94c
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در همایش مروجان و مدیران کنسرسیوم‌های صادراتی استان‌ها عنوان کرد:

کنسرسیوم‌های صادراتی زمینه‌ساز ارتقای رقابت‌پذیری و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط در بازارهای جهانی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی زمینه‌ساز ارتقای رقابت‌پذیری و حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) در بازارهای جهانی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، "علی رسولیان" روز سه شنبه در همایش مروجان و مدیران کنسرسیوم‌های صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، با بیان این مطلب، افزود: یکی از موضوعات مهم در رشد و ارتقاء تولید، اعمال محدودیت‌های وارداتی از سال‌های گذشته بوده است که تقاضا را برای خرید کالای ایرانی و ساخت داخل ارتقاء داده است و این افزایش تقاضا رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط را به دنبال داشته است.

 وی، همچنین اضافه کرد: اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود باید برای کالاهای ساخت داخل و کالاهایی که امکان تولید در داخل کشور دارند، این حمایت‌ها تداوم داشته باشد که بنگاه‌های تولیدی متضرر نشوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: از بیش از ۵۰هزار واحد تولیدی درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی حدود ۹۸درصد کوچک و متوسط هستند که باید به ارتقاء رقابت پذیری آنها کمک شود و یکی از بهترین راه‌ها رسیدن به بازارهای خارجی می باشد.

رسولیان، تصریح کرد: برای توسعه تولید و توانمندسازی بنگاه‌ها باید در راستای بازاریابی، حفظ و ارتقای بازار، برندینگ و ارتقاء شاخص‌های صادراتی تلاش بیشتری شود.

وی، خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران راهبردهای لازم را ارائه می‌دهد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز مشوق‌ها و حمایت‌های ویژه ای برای صادرات واحدهای SMEدارد، توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات در همین راستا صورت گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته تخصصی و مشخص برای حمایت از توسعه کنسرسیوم‌ها با مشارکت خود بنگاه‌ها باید تدوین گردد.

رسولیان، افزود: رقابت‌های منفی میان بنگاه‌ها برای ارتقا صادرات نباید وجود داشته باشد، کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات در مدیریت بازار هدف و جلوگیری از رقابت‌های منفی بنگاه ها بسیار موثر هستند.

وی اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نمایشگاه‌های داخلی، اعزام هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های خارجی به عنوان بستههای حمایتی مشوق‌های لازم را به بنگاههای کوچک و متوسط  ارائه می‌دهد، راه افزایش تولید در واقع ارتقاء تقاضای خارجی است که منجر به افزایش شاخص‌های تولید، افزایش صادرات و اشتغال می‌شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این همایش، اظهار کرد: کنسرسیوم‌های صادراتی برای ارتقاء شاخص‌های تولیدی بنگاه‌های کوچک و متوسط بازار خوبی به وجود می‌آورند.

"عزیزالله قربانی"اضافه کرد: بنگاه‌های کوچک اغلب برای رقابت در بازارهای جهانی و برندینگ با توجه به هزینه‌های بالای بازاریابی و مارکتینگ نیاز به حمایت دارند، شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی در این راستا گام برمی‌دارند.

وی همچنین ادامه داد: در هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در راستای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و بازاریابی و ورود آنها به بازارهای جهانی مشوق‌ها و حمایت‌هایی از جمله حمایت از حضور در نمایشگاه‌های خارجی و اعزام هیئت های تجاری در نظر گرفته شده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: ۳۴کنسرسیوم صادراتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال و در حال اجرا و ۳۰کنسرسیوم دیگر نیز در حال توسعه می باشد.

همایش مروجان و مدیران کنسرسیوم‌های صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت طرح مباحث مرتبط با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌ها و سایر شبکه‌های صادراتی و همچنین تبادل تجربیات مروجان و مدیران کنسرسیوم‌های تایید شده به همت معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

در این همایش "میرهادی سیدی" مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران و "افتخاریان"مشاور و ناظر پروژه‌های شبکه سازی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به بیان مهمترین مباحث مرتبط با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌ها و سایر شبکه‌های صادراتی پرداختند.

همچنین مدیران کنسرسیوم‌های صادراتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ضمن بیان مهمترین مسایل، مشکلات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به بیان تجربیات موفق خود در این حوزه پرداختند.

در پایان این نشست، گواهی‌های فعالیت کنسرسیوم های صادراتی به نمایندگان آنها ارائه شد و از ۴کنسرسیوم موفق شامل کنسرسیوم صادراتی عسل (لرستان)، کنسرسیوم صادراتی فرش (لرستان)، کنسرسیوم صادراتی شیرینی سنتی (قزوین) و کنسرسیوم صادراتی قطعات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی (استان مرکزی) تجلیل به عمل آمد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 510 شهرک و 341 ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، 86 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

  • گروه خبری : اسلایدر خبری,آخرین اخبار
  • کد خبر : 19560
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تاریخ آخرین بروزرسانی: 1401/12/09 16:48
footer background

ارتباط با ما

google map

آدرس:تهران، بزرگراه کردستان، خیابان عطار، خیابان نیروی انتظامی، پلاک ۱۰

تلفن:9-88770921 (021)

کد پستی سازمان: 1994768351

فکس:88770800 (021)

پست الکترونیکی:info@isipo.ir

آمار بازدید

کاربران آنلاین:8

بازدید امروز:7310

بازدید این صفحه:22

بازدید‌ کل:1973

مرورگر :

IP:

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نشانگر موس:

تغییر نشانگر موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: